Beijing dag 3

11 september 2015 - Beijing, China

Hallo luitjes!

Vandaag met privé shauffeur naar de chinese muur geweest naar het gedeelte in mutianyu ,je hebt hier rond beijing 3 gedeeltes waar je de muur kan bezoeken badaling ,mutianyu en Jiankou. We hebben voor mutianyu gekozen omdat badaling (het dichtst bij de stad) ook het meest toeristisch is daar komen per dag hordes met Chinezen en die andere plek vele malen rustiger is en mooier maar wel verder weg 90 km buiten de stad.

En ik moet echt zeggen dit is absoluut een van de mooiste bouwerken (wereld wonder) die ik ooit heb gezien! Wat is dat mooi zeg!! Kijk maar naar de foto's dan snap je waarschijnlijk wel wat ik bedoel.we zijn zo goed als helemaal naar de hoogste wacht toren geklommen en dit was echt een wandeling/klim van ruim 2 uur heen en ook weer terug.

Na daar lekker traditioneel chinees geluncht te hebben zijn we terug gereden en hebben we de hutongs bezocht dit zijn de eerste en ook de oudste wijken van beijing ,zelfs nog even bij iemand thuis geweest indrukwekkend!
Zometeen naar bed want morgen wacht de treinreis naar xi'an waarbij we al om 10uur gepakt en gezakt klaar moeten staan voor vertrek op het perron.

Groetjes!

1. Corrie:
    11 september 2015
    Wat geweldig zeg wat zien jullie veel niet te bevatten denk ik heel mooi veel plezier en een lieve groet van ons
  2. Lisanne:
    11 september 2015
    Wauw...mooi hoor daar...en zo te lezen vervelen jullie je geen moment heel veel plezier nog xxx
  3. Nancy jansen:
    11 september 2015
    Tjonge tjonge wat een beleving en dat al in zo'n miljoenen stad gauw weg daar en door naar het mooie china :-)
  4. Nancy jansen:
    11 september 2015
    Wacht op volgend verslag have fun en leer tijdens het reizen een beetje chinees haha.