Yangshuo 2015 deel 2

22 september 2015 - Guilin, China

Beste lezers ...

Gisteren hadden we besloten wat we vandaag zouden gaan doen we wilden graag naar de Silver Cave en Moon Hill.
Maar de vraag was hoe we daar gingen komen, aangezien het wel eventjes buiten de stad ligt.
Taxi was ons te prijzig (voor Chinese begrippen) 80 Yuan dus geen taxi!
Stond er in het centrum een chinees dametje met een mapje te zwaaien met scooter verhuur nou waarom niet dachten we, maar wederom veel te duur! Oké stukje lopen dan maar en het bij iemand anders proberen eindelijk gevonden en nog voor een uitermate goede prijs ook...
Daisy Teng Teng bood zich aan om de hele dag mee te gaan als gids en begeleiding voor een geringe vergoeding nou dat leek ons een prima idee aangezien het verkeer enz soms nogal chaotisch is.
Samen met Chrissy op een electrische scooter en gaan! Een erg leuke tocht met ook mooie dingen om te zien, Silver Cave is een grot van stalactieten en stalacmieten die ze uitgelicht hebben met enorm veel gekleurde led verlichting.
Dit was echt een leuke belevenis een keer gezien te hebben ... Na een paar uurtjes richting de Moon Hill en daar voortreffelijk Chinees geluncht! De scooter opgeladen en naar een andere grot gereden (Golden Water Cave) waar je een modderbad kon nemen en daarna lekker in de natuurlijke warmwater baden in de grot kon schoonspoelen.
Aan het einde van de middag begon zelfs het zonnetje nog te schijnen (het was al 34 graden) en via de Countryside terug gereden en genoten van het landschap! S'avonds hebben we nog het wassenbeeldenmuseum bezocht wat naast het hotel zit dit was echt leuk !! Zie foto's
Nu hebben we de tassen weer ingepakt om te gaan genieten van de laatste stad van onze reis Guangzhou, waar we morgen met de trein naartoe vertrekken.

Tot morgen!

1. Margriet:
    22 september 2015
    Klinkt allemaal weer geweldig de foto.s zijn ook weer prachtig . Fijn dat er ook nog leuke dingen zijn waarvan jullie genieten. Geniet van de laatste dagen . Hier koud en nat . Liefs mams