Yangshuo 2015

21 september 2015 - Guilin Shi, China

Nihao yên

Vandaag hebben we echt een fantastische dag gehad, we zijn lekker bijtijds opgestaan en naar Asia Bikes gegaan om fietsen te huren.
Tevens hebben we er een bamboo vlot bij geboekt , kost werkelijk niks! We moesten er wel een beetje sportief voor zijn want het was maar 25 km heen en 10 km terug (als je niet verkeerd rijdt.)
Eigenlijk waren het alleen georganiseerde tours maar aangezien wij niet bepaald van die kudde dieren zijn en dat niet echt in ons vakantie gevoel past ... zijn we lekker met z'n 2en op pad gegaan.

Zo, we waren al lekker op weg, wegenkaartje in de hand en de drukke stad achter ons!
Na een aantal dorpjes gepasseerd te hebben gingen we toch echt de verkeerde kant op, hahaha, wij moesten daarom weer 5 km terug rijden en een onverharde afslag nemen, echt letterlijk dwars door de rijstvelden en het Kars Gebergte!
Wauw dat was echt mooi, beetje onbegaanbaar en lastig te fietsen maar zeker de moeite waard! Na 3 uur te hebben gefietst, aangekomen bij de Draken Brug, waar netjes op ons werd gewacht voor het bamboo vlot.
Zo, fietsjes op het vlot, parasolletje open en genieten maar! Een tocht van 1.5 uur over de Yulong Rivier naar het punt waar we op de heen weg zijn langs gereden waar we weer werden gedropt om terug te fietsen naar Yangshuo.
Die tocht over de rivier was echt adembenemend mooi en staat na de Chinese Muur beslist op nr.2 van China.
Toen we terug kwamen in Yangshuo hebben we lekker geluncht in een café naast het fiets verhuur bedrijf en hebben we pannenkoeken gegeten echt lekker eten daar! Toen nog een beetje langs de winkels gestruind (Henk we hebben wat voor je gevonden) zometeen maar naar bed dan kunnen we morgen weer op tijd op!

Groeten vanuit China

1. Lisanne:
    21 september 2015
    Hey vakantiegangers, zo te lezen hebben jullie het nog naar de zijn mooie foto's weer!!! En wat zijn jullie sportief. ..wauw...niet moe na dat fietstochtje have fun nog xxx
  2. Ingrid:
    21 september 2015
    Echt super leuk om jullie verhalen te lezen. Ziet er allemaal leuk uit geniet er nog ff van
  3. Mary:
    25 september 2015