Guilin/Yangshuo 2015

20 september 2015 - Guilin, China

Hallo beste lezers

Vamorgen lekker uitgeslapen tot wel 9 uur Haha en daarna lekker koffie gedronken en ontbeten bij Starbucks, altijd lekker!
Daarna zijn we vertrokken naar Elephant Trunk Hill een stuk Karsgebergte wat op een olifant lijkt en ook daar moesten ze weer geld voor hebben Haha.
Het was een naar onze mening niet erg best onderhouden park maar we zijn helemaal naar de top geklommen voor een leuk uitzicht! (Zie foto's)
Na dit park zijn we doorgelopen naar 7star park waar ook een aantal dieren te bezichtigen waren en apen in het park los liepen...
Ook hadden ze daar een Star Paviljoen boven op een kars berg gebouwd, die je via eindeloze stenen trappen kon beklimmen, appeltje eitje voor ons natuurlijk want we zijn immers uitermate sportief aangelegd ;) maar het uitzicht!! Meer dan de moeite waard! (Die foto's )

Na deze avontuurlijke klim en afdaling hebben we even geluncht bij ons hotel (Lakeside Inn) en zijn we lopend naar het busstation gegaan, die ons naar Yangshuo zou brengen.
We kwamen rond 18.45 uur aan in Yangshuo na een busrit van 1.5 uur ongeveer, dit dorpje ligt echt werkelijk nog meer in de Karsbergen en is omgeven door groen.
Morgen gaan we op zoek naar een lokale fiets boer en de omstreken verkennen met de fiets en hopelijk met een bamboevlot de Yulong rivier bevaren (schijnt mooier te zijn dan de Li rivier)
Inmiddels al 9 keer op de foto gevraagd door Chinezen, we staan er vast leuk op!

Voor zover dit blog en míng tiān jiàn.

1. Mary:
    25 september 2015
    Lekker sigaretje met een knuffelbeer!